Experienţa mea cu Retin A


De două săptămâni sunt fericita posesoare a cremei Retin A, produs atât de des menţionat în blogosfera românească încât nu mai e nevoie de nici o prezentare. Şi totuşi, dacă sunt persoane care nu îl cunosc pot citi aici mai multe detalii.
Preţul cremei este  în jur la 12-13 RON.

Am greşit lăudând acest produs înainte de vreme şi crezând că  fiecare ten e diferit, eu nu voi trece prin paşi mai puţin fericiţi. Fiind convinsă că nu există produs care să-mi usuce faţa nu am luat atât de în serios prospectul său precum şi experienţa altora cu acest produs. În fapt, nu am acordat mare atenţie pentru că nu m-am confruntat niciodată cu ten uscat. Dintotdeauna am avut tenul mixt iar de ceva timp a luat-o pe ulei, la propriu, devind gras, foarte gras. În ultimul timp şi-a făcut atât de mult de cap încât  nivelul de sebum trebuie controlat cu diverse produse dermatologice.
Citisem că Gelul Spumant de la Bioderma usucă tenul şi că la fel face şi Crema pentru ten gras cu tendinţă acneică de la Ivatherm. Mie însă aceste produse îmi sunt atât de dragi şi îmi lasă tenul aşa de catifelat încât am spus că Retin A nu poate fi mai "cu coarne."
Dar uite-mă în faţa oglinzii, admirându-mi tenul plin de mici cojiţe, (întradevăr doar) în zona maxilarului. Folosesc Retin A  de 2 ori pe săptămână urmând ca după o lună să cresc aplicarea la  de 3 ori pe săptămână.
Menţionez că aplic o mică cantitate de cremă tocmai pentru a preveni decuamarea şi iritarea pielii dar văd că Retin A a făcut echipă cu iarna şi a decis să mă supere puţin.


Întrebările mele, pentru cele care folosesc Retin A de mai multă vreme:
1.Este nevoie de o anume perioadă de timp pentru ca tenul să se obişnuiască cu produsul? Sau această tendinţă  de uscare a tenului poate  rămâne constantă?
2.Ah, şi am tot citit că este util pentru prevenirea şi tratarea ridurilor. Îl foloseşte cineva strict în acest sens? Mărturisesc că sunt curioasă.

EN: I apologize for not having enough time to translate the text so please use Google translate located in the sidebar. Thank you in advance!