17 februarie 2013

Collective Mini Haul


Lunile ianuarie şi februarie mi le-am petrecut mai mult printre cărţi şi rezolvat probleme personale şi mai puţin prin magazine. Am încercat să fiu mai cumpătată şi să îmi cumpăr doar ce era necesar dar nu am reuşit întru totul.

 I spent January and  (half of) February studying for exams, solving personal problems so I didn't have that much free time for shopping. I also tried to convince myself to stop buying things I want and buy only things I need but it wasn't easy and I obviously failed.


În aşteptarea comenzii de la MUA, am renunţat la a mai cumpăra cosmetice. De fapt comanda a ajuns dar eu fiind acasă la părinţi şi ea frumuşica la Cluj, ne desparte o săptămână până intru cu adevărat în posesia ei.
Mi-am recumpărat însă crema de la Ivatherm pentru ten gras cu tendinţă acneică care o folosesc şi ca bază de machiaj. Cred ca sunt la al 4-lea sau al 5-lea tub deci clar o iubesc! Şi mirosul ei îmi place la nebunie.
Mirosul m-a atras şi la crema de zi hidro-lipo-activă de la Cosmetic Plant cu Aloe Vera şi unt de cacao şi fiind grăbită nu i-am verificat nici ingredientele. Le puteţi citi aici Aşa că o folosesc pe post de cremă de mâini şi e super hidratantă.
Şamponul Syoss cred că se numără printre cele mai controversate produse de îngrijire a podoapei capilare. Nu ştiu către care parte înclină balanţa dar eu am fost tare mulţumită de el aşa că mi-am mai cumpărat un tub. Am ales din nou varianta pentru păr normal.
Şi cum orice e vişiniu îmi sare în ochi, mi-am cumpărat şi o ojă super ieftină, undeva la vreo 2 lei a costat, nu aşteptam rezistenţă la acest preţ modic dar am rămas surprinsă că m-a ţinut manichiura la fel ca în cazul ojelor de la essence (8 lei) adică 3 zile.

I didn't buy any make-up products these two months because I'm waiting to get my hands on my MUA order. It actually arrived but I'm on holiday in my hometown so I'll have to wait until I go back to Cluj where my order is waiting on my desk for me.
I bought instead Ivatherm Cream for acne prone oily skin and sensitive skin. I use it daily since September / October as a make-up base  and I keep buying it because I can't live without it. Plus it smeels great. 
Same does the hydro-lipo-active day cream with aloe vera and cocoa butter from Cosmetic Plant. That's why I bought it. But it was a mistake because I didn't read its ingredients so I use it as a hand cream instead and surprinsingly it is very hydrating.
Syoss Shampoo is, I guess, one of the most controversial hair care products. Read a lot of positive and negative reviews but I have to say that I'm one of those who think it is a great product  so I bought another 500 ml bottle.
I also bought a very, very cheap nail polish( 0,5 euro) because of its colour and was surprised to see it lasted on my nails for about 3 days which is good taking into consideration the fact essence nail polish (2 euro) usually lasts for the same amount of time.


La capitolul accesorii :  lanţul cu bufniţa (Persunmall) şi cel negru (Chicnova) le-aţi văzut deja în postările week in photos, brăţara handmade făcută de De Bijoux v-am arătat-o într-o postare anterioară aşa că au rămas cele două perechi de cercei. Cei roz pal i-am cumpărat pentru că mi-au adus aminte de nebunia fur nail effect. Acelaşi sentiment îl ai când îi atingi.

Speaking about accessories: I have already shown you some previews of the Owl Necklace (Persunmall) and the Black geometrical chain necklace (Chicnova) in the last week in photos posts, also showed you the red and gold handmade bracelet made by De Bijoux. Beside these, I bought two pairs of earrings, the pink ones remember me of the fur nail effect, you get the same feeling when you touch them.


Şi mi-am luat şi două rochii.
De obicei port mărimea 36, rar 38, aşa că am fost puţin mirată când am văzut că 34-ule de la rochia cu print aztec îmi vine bine.
Rochia cu print aztec e de la H M iar cealaltă, care arată mult mai bine în realitate, e de la un magazin local.

And I also bought  these 2 dresses.
I usually wear size 36 (european size), sometimes 38 so I was surprised to see size 34 fits me. I speak about the H M  dress with aztec print on. The other one is the right size, 36.



Voi ce v-aţi mai cumpărat recent?
What did you buy lately? 


Niciun comentariu:

09 10