Postarea pe care am vrut sa o scriu din 2012 incoace





Am inceput sa scriu pe blog si sa urmaresc comunitatea bloggerilor de frumusete din cauza ei.
A avut un rol important in adolescenta si m-a marcat in anii facultatii.


Va scriu despre acnee, o problema cu care se confrunta si persoanele adulte, nu doar cei aflati la pubertate.
Inca de la primele postari visam la momentul asta, ce o sa va scriu, cum o sa formulez sa nu scriu un roman dar nici o postare dramatica,  ce poze o sa va arat, cat o sa fiu de fericita ca am tenul curat.

Inainte sa va zic ce produse m-au ajutat si cum imi intretin tenul, vreau sa va fac un scurt istoric al acneei mele.
A inceput pe la 15 ani sub forma de acnee juvenila, cu mici cosuri in zona T si cateva pe obraji. Am scapat rapid de ea folosind Zynerit si Skinoren si am avut un ten curat pana la 19 ani. Mentionez ca nu ma machiam deloc dar nici nu pot spune ca aveam o rutina corecta.Tot ce foloseam era o lotiune de la Gerovital.

Odata cu mutarea mea la Cluj, in calitate de studenta, a revenit si acneea. O forma usoara, cu putine cosuri insa constant prezente pe tenul meu.
Am inceput sa am mai multa grija de pielea mea insa in continuare nu foloseam dermatocosmetice. Nici pentru ingrijire, nici pentru machiaj. Nu se intampla sa dorm machiata insa ma demachiam cu servetele demachiante. Stiu ca unele persoane fac asta si nu au nici o problema cu tenul insa eu am nevoie de o ingrijire mai atenta.

La sfarsitul anului 3 de facultate acneea si-a aratat adevarata fata sub forma ei cea mai severa: acnee nodulo-chistica.
A venit la pachet cu un chist ovarian si cu o bacterie care se scalda pe tenul meu gras.
Acneea nu era doar inestetica, era si dureroasa. Aveam cosuri inflamate in jurul gurii , fapt care ma impiedica sa schitez vreun zambet fara sa simt durere.
Aveam cosuri pe gat astfel ca noaptea ma trezeam din cauza ca dormeam pe o parte si simteam durere in zona gatului.
A fost momentul in care am colectionat cele mai multe rautati din partea oamenilor. Mergeam pe strada si auzeam "Uita-te la aia ce are pe fata" 
Credeam ca rautatile gratuite referitoare la inaltimea mea (am 180) au fost dure insa acestea le-au depasit.
Mi-am pus ultima speranta in dermatolog. Auzisem de la diverse persoane ca exista in Cluj un medic specializat pe acnee si acolo am mers.
Reamintesc ca problema mea era una mai complexa si trebuia abordata si de catre un ginecolog.
Am lucrat in paralel cu amandoi, doi oameni care in 2 luni de zile mi-au ridicat mult moralul.
Era august 2012 cand am ajuns la cabinetul medicului dermatolog caruia ii multumesc pentru rabdarea si calmul ei. A fost, inainte de toate, un bun psiholog.
Ca sa intelegeti ca acneea nu este doar o boala fizica ci te afecteaza si psihic, va spun ca o luna de zile am refuzat sa ies afara din casa si ca imi era rusine sa ies din camera ca parintii mei sa nu fie nevoiti sa imi vada tenul plin de cosuri.

acnee_1

Dermatologul mi-a prescris Unidox (un antibiotic similar doxiciclinei doar ca fiind solubil este mai indicat persoanelor cu probleme gastrice - iar eu tocmai ce scapasem de o gastrita.) o solutie preparata in farmacie, crema Ivapur K pentru ten cu tendinta acneica, gel spumant Bioderma Sebium, lotiunea micelara din aceiasi gama si fondul de ten Vichy Dermablend pentru machiaj.
Aceasta schema de tratament mi-a curatat tenul de acnee in 3 luni.

Asa arata tenul meu dupa 3 luni de tratament:


A urmat apoi un lung proces de indepartare a petelor post acnee folosind Retin A si o crema de la Bioderma tot din gama Sebium. Mentionez ca am mai avut alte cateva episoade minore de acnee la debutul fiecarei veri insa in prezent sunt multumita de felul in care se prezinta tenul meu.

Asa arata tenul meu in prezent.

Prima poza e facuta dimineata, a doua poza e de la Electric Castle 2016 cand nu avea rost sa port machiaj doar ca sa fie indepartat de ploaie. (e mai mult pentru a va arata ca ies afara din casa si nemachiata.)


Imi mai apar cosuri din cand in cand insa atat timp cat nu sunt "sub piele" nu ma deranjeaza.
Am invatat sa traiesc cu ideea ca nu voi avea un ten perfect curat.
Am un ten mixt in sezonul rece si gras vara astfel ca sunt predispusa la cosuri.
Am avut problema cu chistul pe care l-am si operat astfel ca trebuie in permanenta sa imi monotorizez problemele hormonale.

Acum imi amestec fondul de ten cu crema in zilele in care doresc sa machiez si folosesc doar blush in zilele in care vreau ceva mai light. Iar asta ma face extrem de fericita!!

Si sa va spun cum imi intretin tenul in prezent: 

Dimineata:

Ma spal cu gelul spumant Bioderma Sebium, apoi imi aplic crema Ivapur K pentru ten gras cu tendinta acneica.
Astept putin si aplic un amestec de crema cu fondul de ten de la Vichy. (Are spf 30 astfel ca folosesc crema cu factor mai ridicat doar vara)


Seara:

Ma demachiez cu lotiunea micelara de la Garnier (varianta roz) apoi imi curat tenul cu gelul spumant.
Aplic crema de la Ivatherm.
In zilele cand am cosuri pun strict pe cosuri o cantitate mica de Benzaknen (echivalentul lui Brevoxyl de la noi. Din cate stiu nu se mai gaseste in Romania astfel ca sunt nevoita sa comand Benzaknen din Germania.)


In plus: 

-Folosesc strict servetele de hartie pentru tapotarea tenului dupa curatare.
-Nu dorm cu parul desfacut.
-Imi schimb o data la 2 zile fata de perna in timpul verii si o data la 3 zile in timpul iernii.
-Am minim 1 zi din 7 in care nu ma machiez deloc ( in general duminica)

Din categoria produse folosite cu care nu m-am inteles, fie pe termen scurt fie pe lung:
toate felurile posibile de BHA-uri de la Paula's Choice, lotiunea micelara de la Ivatherm, lotiunea micelara de la Garnier pentru ten gras, pudra de argila de la Aslavital.

Am scris aceasta postare cu intentia de a arata ca se poate lupta cu acneea si se poate trai cu gandul ca sansele sa ai in permantenta un ten curat nu sunt foarte mari.

--- Important este sa avem o rutina corecta pe care sa o respectam cu strictete, sa nu ne culcam machiate oricat de obosite am fi, sa ne spalam mai des lenjeria de pat, sa nu folosim produse care nu ni se potrivesc sau fake-uri ale unor branduri de renume doar pentru a fi in trend si sa citim mai des lista ingredientelor produselor.
Sa nu ne batem joc de tenul nostru cu buna stiinta caci mai devreme sau mai tarziu efectele vor aparea ---

Tuturor persoanelor care se confrunta cu acnee si citesc aceasta postare, va stau oricand la dispozitie cu un sfat, o vorba buna sau o recomandare de medic dermatolog.

Nu incetati sa credeti ca o sa fie bine si, mai presus de atat, cine tine la voi, va tine si la prima ora a diminetii si atunci cand doriti sa iesiti in evidenta purtand un machiaj frumos.

Cu drag, 
Andreea