Unde mancam in Viena: 10 localuri de incercat

 In saptamana petrecuta in Viena, am avut timp berechet sa luam orasul la pas si sa testam preparate din gastronomia locala si nu numai. Pentru noi a fost al treilea city break in Viena, motiv pentru care am cautat localuri in care nu am mai mers in anii anteriori. 

Asadar, topul celor 10 localuri de incercat va fi unul divers, cu idei de mic dejun/brunch, gustare, pranz si cina. Va cuprinde atat preparate austriece cat si bunatati din gastronomia internationala.


1. Fuhrgassl-Huber  - Una dintre cele mai populare taverne din Viena, cu o curte interioara si o terasa superba si cu o priveliste minunata catre podgoriile familiei Huber. Am servit vin nou, produs de ei (Heuriger) cu apa minerala. Spritz la ei, sprit si la noi. Plus suc de struguri (Traubenmost).

Snitelul vienez nu a mai prins poza dar pe cuvant ca a fost minunat. Am mai incercat si scheiwnebraten mit semmelknodel - carne de porc cu o galusca din paine. Si clasica salata de cartofi.



2. Hotel Sacher Wien - Aici am venit pentru sachertorte, cel mai cunoscut desert austriac. Tortul a fost pentru prima data servit in acest hotel. Si in zi de astazi se serveste in varianta sa originala: un amestec de ciocolata, aluat, gem de caise, glazura de ciocolata neagra si frisca langa.



3. Leberkas-PepiUn local popular printre austrieci dar si turisti doritori sa incerce cunoscutul leberkäsesemmel adica sandwich cu leberkäse (cas de carne). Cu toate ca denumirea lui te duce cu gandul la ficat si branza/cascaval, leberkäse-ul nu contine ficat iar cascavalul e optional. Sunt unele tipuri de leberkäse care nu au deloc cascaval, altele contin cascaval iar altele au spanac.

Noi am fost de 2 ori la Leberkas-Pepi. Prima data am incercat varianta de leberkäse cu carne de porc si cascaval iar a doua oara pe cea cu carne de curcan si cascaval. Ambele ne-au placut, servirea e rapida. Au si 2 mese in fata localului. E genul de local traditional, unde iti iei rapid un sandwich si il mananci cu pofta.



4. Restaurant Motto am Fluss - Un restaurant cochet cu o terasa frumoasa cu vedere la Dunare. Meniul este unul international cu 1-2 preparate specifice bucatariei austriece. Mi s-a parut mai variat meniul de mic dejun decat cel de fel principal. La bauturi insa au un meniu variat. Am ales un G&T foarte bun si am gustat si cold brew-ul. Bun si el.

Ca si fel principal am ales fish & chips cu piure de mazare si sos de hrean. Mi-a placut! Cartofii crocanti iar sosul de hrean perfect balansat.


5. Dean and David - Local care se gaseste si in Germania, Elvetia sau Qatar. Este o optiune buna daca va doriti ceva mai light. Au tot felul de sortimente de salate, bowls, smoothies, fresh-uri, sandwich-uri.

Noi am mancat de 2 ori la ei. In ambele dati ne-am luat Crispy Chicken Bowl si a fost genial! O combinatie de arome fresh, numai buna cand este cald afara. Pui fraged, quinoa, orez, mix salata, rosii, mango, rodie, fulgi de ceapa crocanta, edamame si un dressing senzational pe baza de sos de soia. 


6. Veganista - Daca ajungeti in Viena vara cand temperaturile sar de 30 de grade, s-ar putea sa vi se faca pofta de o inghetata. Recomandarea mea e Veganista, au cca 8 locatii in Viena deci sunt usor de gasit. Inghetata lor este delicioasa iar cupele sunt mari. Am incercat 4 sortimente, cu ciocolata, afine si lavanda, capsuni si pe cea cu busuioc, toate fiind pe gustul meu. 


7. Bashly - Local cu specific israelian, situat in campusul Universitatii din Viena, foarte aproape de Prater. Au un meniu variat concentrat pe preparate pentru mic dejun/brunch. Portiile sunt mari iar servirea rapida. 

Eu am ales shakshuka care a venit insotita de pita si de o salata fresh de rosii cu castraveti. Optional puteai adauga feta peste shakshuka. Pe langa faptul ca mancarea a ajuns fierbinte, a fost extraordinar de gustoasa. O explozie de arome care-ti incanta papilele gustative. El a ales un avocado toast cu scrambled eggs (in meniu sunt oua posate dar poate fi adaptat dupa preferintele fiecaruia) si salata.

Au si lapte vegetal si lapte fara lactoza pentru vegetarieni sau cei intoleranti la lactoza. Recomand iced coffee-ul. A fost excelent!



 8. Paremi - Local cu produse de panificatie si patiserie, situat in zona Stephansplatz. Proprietarii sunt francezi, de aici si calitatea ridicata a produselor pe care le servesc. Recomand pain au chocolat cu migdale desi si foetajul cu capsuni si fistic si croissantul simplu au fost delicioase. Au multe produse de panificatie, cateva boluri cu fructe, sandwichuri si cafea. Mancarea se poate lua to go sau consuma in local sau pe terasa.



 9. Disco Volante - Era in topul pizzeriilor din Viena. Fiind aproape de Mariahilferstrasse, am ajuns la ei intr-o seara de miercuri si am fost surprinsi de cata lume era la terasa si in local. Am gasit ultima masa libera la terasa cu toate ca au o terasa mare in forma de L. Poate ar merita o rezervare. Am comandat un spritz, cu vin rosu austriac si apa minerala. Pizza se poate customiza dupa preferintele voastre. Eu am ales pizza salami, el pizza prosciutto e funghi. Foarte bun blatul si cu ingrediente de calitate. Mi-ar fi placut ca salamul, respectiv prosciutto sa nu fi fost taiate felii. Strict pentru aspect. La desert am impartit un mousse de ciocolata cu topping de zmeura deasupra. 



10. Fenster Cafe - Cea mai mica cafenea din Viena serveste cafea de specialitate si inghetata. Am pus-o in acest top pentru inghetata dar si pentru faptul ca servesc cafeaua intr-un cornet glazurat cu ciocolata. Cornetul rezista cca 1h asa ca aveti timp sa va bucurati de cafea.



Bonus

11. Five Guys - De fiecare data cand vizitam o tara care are Five Guys, mergem sa mancam burgeri si cartofi prajiti la ei. E deja o traditie pe care noi o avem dar s-ar putea sa nu fie pe gustul tuturor asa ca l-am pus ca si bonus. 


Acestea sunt recomandarile mele de localuri cu mancare buna in Viena. Daca aveti si voi alte recomandari, le astept cu drag. 😃