Ce mananc la micul dejun | 7 idei gustoase



Daca ne ghidam dupa principiul "Ziua buna se cunoaste de dimineata" insemna ca ar trebui sa ne incepem fiecare zi cu un mic dejun satios. Dar cati dintre noi facem asta?
Eu recunosc ca nu sunt o persoana matinala si ca mai mereu iau micul dejun direct la birou, weekendul fiind perioada din saptamana in care imi permit ma rasfat cu un mic dejun la pat. Oh, the joy! 💛
Cu toate acestea, vreau sa va arat 7 idei gustoase si destul de rapide de mic dejun, cate una pentru fiecare zi a saptamanii. Unele pot fi luate si la birou. 😏


1. Budinca de chia cu piure de mango, zmeura si fulgi de nuca de cocos 


Genul de mic dejun care poate fi luat cu usurinta la birou. Daca incercati aceasta reteta, treceti fructul de mango cateva secunde prin blender. E mult mai delicios pasat decat taiat bucatele. 😄 Sau poate-mi place mie prea mult aceasta consistenta.





2. Smoothie cu baby spanac, patrunjel, banana si kiwi


Daca doriti sa va incepeti ziua cu o doza buna de energie, puteti opta pentru acest smoothie. Aveti nevoie de o mana de baby spanac, un kiwi, o banana, un sfert de legatura de patrunjel si apa. Atat patrunjelul cat si spanacul sunt bogate in fier astfel ca daca stiti ca aveti anemie prin deficienta de fier, acest smoothie va poate ajuta sa va reglati anemia.
In cazul meu, dupa ce am inceput sa consum in mod constant baby spanac si sfecla rosie am reusit sa scap de anemie. Acum tot ce e de facut e sa mentin acelasi nivel de fier de care are nevoie organismul meu.


3.  Avocado cu ou posat/ochi, fulgi de chili, ciuperci la grill, branza si rosii cherry

O alternativa la english breakfast ar putea fi imaginea de mai jos. As fi zis ca e un mic dejun sanatos daca oul era posat si nu prajit.  Combinatia avocado, ou, branza (eu am optat pentru Babybel) rosii cherry este una destul de des intalnita asa ca va invit sa aruncati cateva ciupercute pe grill si sa incercati si aceasta varianta. E absolut delicioasa!




4. Terci de ovaz cu banana, scortisoara, zmeura si fulgi de nuca de cocos

Puteti pune si migdale sau orice tip de alune/nuci aveti prin casa. Asa, cat sa fie putin crunchy.
Daca nu va iese terciul de ovaz va las reteta mea: 1 cana de lapte (vegetal, animal, fara lactoza)  si 4-5 linguri de fulgi de ovaz. Easy breezy! Cat despre consistenta, ea depinde de cat de mult lasati terciul pe foc. 





5.  Avocado cu ou posat, seminte de dovleac,floarea soarelui si muguri de pin, rosii cherry, ceapa rosie, castravete si o mana de salata

Poate fi lejer considerat si un pranz satios. Mai ales daca puneti si cateva bucati de branza feta. Yumm! 


6. Bruschete cu paine integrala frecata cu putin usturoi, rosii cherry, branza telemea (ar merge mai bine mozzarella) si ierburi de Provence

Ah! As putea manca bruschete dimineata la pranz si seara. Combinatia de paine crocanta cu miros de usturoi, branza topita, rosii zemoase si ierburi aromatice e un  adevarat deliciu. Deja imi ploua in gura! 😋


7. Terci de ovaz cu capsuni, banane, alune de padure, fulgi de nuca de cocos si sirop de artar

Combinatia mea preferata! E crocant, e dulceag, e aromat, e micul dejun ideal din punctul meu de vedere. Nu obisnuiesc sa adaug zahar cand prepar terciul de ovaz si va recomand sa optati pentru putina miere sau pentru sirop de artar. Sau puteti sa le omiteti caci va fi oricum un terci dulceag datorita fructelor.




Avem asadar 7 idei de mic dejun, cate una pentru fiecare zi a saptamanii. 
Sunt curioasa daca v-am deschis apetitul si starnit interesul cu aceasta postare si tare mult m-as bucura daca mi-ati scrie care este micul dejun preferat.😊

Pana data viitoare
Zile cu soare-n suflet,
Andreea