Reteta simpla de cheesecake raw vegan cu afine


Servus lume draga,

Daca mai tineti minte si daca ma urmariti pe Instagram (wink 😉) v-am aratat pe Insta Stories zilele trecute ca am primit un nou colet din partea celor de la Vegis.

Cum mousse-ul de ciocolata a fost un adevarat succes, Vegis mi-a dat o noua provocare si de aceasta data o sa fac un cheesecake raw vegan cu afine.  Primul meu cheesecake raw vegan de altfel.
Si nu cu orice afine, ci afine culese in vara de tata si congelate de mama. 😃




Bun, sa trecem la treaba zic!

 Pentru cheesecake-ul raw vegan cu afine aveti nevoie de:

250g Caju – hidratate peste noapte
  600 ml lapte de cocos – varianta cremoasa
250g afine
2 lingurite ulei de cocos
 ¼ lingura de sare




Pentru blat:
  1. Puneti nucile, migdalele, curmalele si nuca de cocos intr-un blender alaturi de ¼ lingura de sare si 1 lingurita ulei de cocos topit. 
  2. Mixati pana aveti o compozitie cu textura sfaramicioasa. Nu va faceti griji, cand o scoateti din blender veti observa ca s-a legat datorita curmalelor si a uleiului de cocos. Daca aveti un blender bun e floare la ureche. Eu m-am chinuit putin la blat deoarece blenderul meu nu are o putere prea mare insa mi-a venit ideea sa le toc putin inainte si abia apoi sa pun in blender. Zic si facut. Si reusit. 😄
  3. Compozitia o intindeti pe o tava rotunda si o puneti deoparte.


Pentru crema:
  1. Aveti nevoie de caju, lapte de cocos si de o lingurita de ulei de cocos topit pe care le puneti intr-un blender si le mixati pana obtineti o consistenta cremoasa. Puteti pune si vanilie sau sirop de artar daca va doriti o crema mai dulce. Eu n-am mai pus.
  2. Jumatate din cantitate o puneti deoparte iar in cealalta jumatate ramasa in blender adaugati afinele si mixati pana cand obtineti o crema de culoarea florii de liliac.  



Preparare:
  1. Peste blat intindeti crema de afine si peste aceasta din urma crema de culoare alba. 
  2. Puneti cheesecake-ul la frigider pentru 4h sau la congelator pentru 30 min (timpul poate varia in functie de cat de rapid raceste congelatorul sau frigiderul vostru.)
  3. Pentru ornat eu am folosit afine si mure congelate si fulgi de nuca de cocos. Voi puteti folosi fructe proaspete daca gasiti. Eu n-am avut noroc.




That’s it! Asa-i ca nu e greu de facut?
Sunt curioasa, ati incerca aceasta reteta de cheesecake raw vegan?